Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får från våra resenärer. Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss gärna!
Vilka avreseorter har ni?
Vi erbjuder gratis anslutning för alla flerdagars bussresor från följande orter i södra Sverige.
- Eslöv, Circle K
- Helsingborg, Hamntorget
- Hässleholm, Norra station Magasinsgatan
- Hörby, ICA Kvantum
- Höör, Tjörnarpsbuss Industrigatan 7
- Klippan, Järnvägsstation
- Kristianstad, Circle K, Karlssons taverna
- Landskrona, järnvägsstation
- Lund Godsmagasinet
- Löddeköpinge, Shell Center Syd
- Malmö Arena bussparkering
- Sjöbo, busstation
- Sösdala, busstation
- Tjörnarp, Skogsvägen-Landsvägen
- Tomelilla, järnvägsstation
- Vinslöv, samåkningsparkering väg 21
- Ystad, järnvägsstation
- Ängelholm, Mc Donald’s
- Örkelljunga Skåneporten
Skulle ni inte bo i Skåne utan vill ansluta längs vägen så går det bra. Ring i så fall på 0451-61800 och skriv in det på speciell anslutningsplats.
På våra flygresor i grupp erbjuder vi mot tillägg anslutning längs en diagonal från Kristianstad över mellanskåne till Malmö.
På våra dagsturer har vi inga anslutningar utan hämtar bara upp längs huvudrutten. För att se platser och tider gå in på respektive resa på vår hemsida och titta under rubriken avgångsorter.
Hur bokar jag en resa?
Du kan boka din resa direkt på vår webbplats eller genom att maila info@tjornarpsbuss.se eller ringa vår kundtjänst vardagar kl. 09-16 på telefon 0451-618 00.
Kan jag reservera en specifik sittplats?
Nej men du kan ha önskemål om att sitta på ett speciellt ställe i bussen om du har behov av det. Annars delar vi in platserna i den ordning man bokar men tar hänsyn till att sällskap kommer intill varandra.
Hur får jag mina biljetter?
Efter bokning får du en bekräftelse via e-post. Du kan sen logga in på den för att betala med kort eller Swish. Eventuella teaterbiljetter delas ut på bussen.
Vad händer om jag behöver avboka min resa?
Avbokningsregler varierar beroende på resan. Se våra bokningsvillkor eller kontakta kundtjänst för mer information.
PS: Förslagsvis lägga till kontorstider på Kontakta oss-sidan: Öppet helgfri vardag kl. 09-16.
Har ni avbeställningsskydd?
Nej, vi erbjuder inte längre avbeställningsskydd då de flesta redan har detta i sina hemförsäkringar eller genom sina bankkort som de betalar resan med.
Vad händer om min resa blir inställd?
Om en resa blir inställd, kontaktar vi dig och erbjuder ombokning eller återbetalning. Man får då naturligtvis allting tillbaka.
Hur lång tid innan avresa ska jag vara på plats?
Vi rekommenderar att du är på plats 10-15 minuter innan avgång.
Får jag ta med mig husdjur på bussen?
Nej, husdjur är tyvärr inte tillåtna på våra bussar, med undantag för ledarhundar.
Finns det toalett ombord på bussen?
Ja, de flesta av våra bussar är utrustade med toalett. Anslutningsbussen kan dock vara en mindre buss utan toalett.
Det står i priset att jag har ett dubbelrum men jag har betalt för ett enkelrum.
Alla priser på våra flerdagars resor är beräknade per person i dubbelrum men om du bokat och betalt för ett enkelrum så är det ett sådant du får.
Vi är två personer som vill ha var sin bekräftelse men dela rum. Hur gör vi då?
Boka in en person först i ett halvt dubbelrum. Skriv i kommentarer att ni önskar separata sängar. När bokningen är klar frågar datorn om ni vill boka in en person till som du reser tillsammans med. Klicka på det och boka in den andra personen så kopplas ni ihop i samma rum automatiskt. Om ni inte bokar direkt efter varandra så ring oss på 0451-61800 så kopplar vi samman er.
Får jag ta med egen mat och dryck?
Ja, det går bra att ta med egen matsäck, men ingenting som kladdar och tänk på att visa hänsyn till medresenärer.
Hur mycket bagage får jag ta med?
Du får ta med en resväska och ett handbagage. På våra skidresor får man dessutom ta med ett par skidor eller snowboard samt pjäxor. På våra flygresor står det på bekräftelsen hur många kilo man får ta med på flyget.
På våra shoppingresor är maxlasten 70 kg per person vid full buss (50 personer). Tänk på att vi måste kunna packa det som inhandlas på ett smart sätt för att få plats i bagaget. Så ta inte med dramaten vagnar eller mjuka kassar att packa i. Däremot går det bra med hårda resväskor och hårda kartonger (se bara till så flaskorna inte är högre än lådorna)
Kan jag ta med rullator eller rullstol?
Ja, vi kan transportera rullator och hopfällbar rullstol, men meddela oss vid bokning.
Kan jag resa ensam om jag är under 18 år?
Ja, men resenärer under 18 år behöver skriftligt medgivande från vårdnadshavare vid bokning.
Hur gör jag för att hyra en buss?
Vi erbjuder möjlighet att hyra buss med chaufför för företag, skolor, föreningar och privatpersoner. Skicka en förfrågan via vårt formulär på hemsidan eller kontakta oss direkt för prisuppgifter och tillgänglighet.
Vi hyr endast ut bussar med chaufför. Våra erfarna chaufförer ser till att resan blir trygg, bekväm och smidig. Kontakta oss för offert och mer information om busshyra med chaufför.
Kan jag köpa presentkort hos er?
Ja, vi erbjuder presentkort som kan användas på alla våra resor. Se mer och beställ presentkort här.
Hur betalar jag min resa?
När du fått din bekräftelse på e-post kan du gå in på min bokning och välja betalning. Du kan där välja att betala den förtryckta summan eller skriva in ett eget belopp. Du kan betala med kort eller Swish och godkänna överföringen via ditt bank ID. Om du heller vill betala till vårt bankgiro så skriver du bokningsnumret i meddelande (vi har inga OCR nummer).
Företag och föreningar som bara kan betala med e-faktura får höra av sig till oss via telefon, e-post.
När måste jag senast boka min resa?
Boka alltid så tidigt som möjligt. På det viset kan vi garantera resorna tidigt både för er som åker och ställena vi ska till. Vi delar också in platserna i bussen efter hur tidigt man bokar så vill man sitt långt fram i bussen så gäller det att man är bland de första som bokar resan.
På flerdagarsresor måste vi lämna tillbaka osålda rum senast en månad innan avresa.
Teater/konsertbiljetter kan vi inte hålla särskilt länge utan här blir det på förfrågan om man inte är tidigt ute.
Vad gör jag om jag glömt något på bussen?
Kontakta oss så hjälper vi dig att se om det kvarglömda finns upphittat. Det finns i så fall att hämta i vår depå i Höör på industrigatan 7 när någon chaufför är på plats.
Hur kontaktar jag kundtjänst?
Du kan nå oss via telefon, e-post eller genom vårt kontaktformulär på vår webbplats. Se våra kontaktuppgifter.